HIT THE STAGE #44 | Leen De Graeve | performance en Kevin Doyle & Cie Barbarie | theater en pop-up installatie Trauma- en hoopzakken voor vluchtelingen van Jelle Spruyt

Data:
dinsdag 28 okt 2014 - 20:30


Locatie: Japans Paviljoen

Wil je weten wat er beweegt in hedendaagse dans en performance? Tijdens HIT THE STAGE maak je exclusieve toonmomenten en previews mee. Elke avond is een ontdekkingstocht langs het werk van minstens twee kunstenaars of collectieven. Je krijgt geen afgewerkte voorstellingen, maar fragmenten uit het creatieproces. 


Vandaag: Leen De Graeve brengt Stad op zak.
Pop-up installatie: Jelle Spruyt toont exclusief en eenmalig zijn installatie 'Trauma- en hoopzakken voor vluchtelingen'.
Surprise act: Cie Barbarie brengt een tekst van Kevin Doyle. Komt dat zien!

 


 

Leen De Graeve | Stad op zak

Wie zijn ‘wij’? Kunnen wij samenleven? Waarom zouden we? 

Leen De Graeve nodigt je uit op een clandestiene ontmoeting. Dit sociaal experiment is het vervolg op ‘Hoofd op zak’, een één-op-één conversatie voorstelling waarmee Leen rondtrok in Caïro, Beirut, Barcelona, Rome, …
Twee eerdere experimenten van ‘stad op zak’ vonden plaats in Brussel, een stad waar de meerderheid van de mensen tot een minderheid behoort. Leen stelt haar eigen verhouding tot de ‘meerderheid’ in vraag. Wat is het effect van kerosine op ons sociaal weefsel, het effect van lavendel op ons biologisch weefsel? 

Leen De Graeve schrijft, maakt theater, speelt en doet onderzoek. Met theatercollectief zie!duif was ze laureaat Theater aan Zee in 2008. In 2010 was ze finalist van Frappant TXT on Stage (Antwerpen). Ze debuteerde twee jaar later bij De Revisor (Querido, Amsterdam).Leen reist regelmatig naar o.a. Barcelona en Beiroet voor samenwerkingen, residenties en toonmomenten. In haar werk zoekt ze de grenzen van het zelf en intimiteit in de openbare ruimte.

concept, tekst, spel Leen De Graeve | inspiratie en Engelse teksteditie Todd Gillen | met dank aan Hors Lits Bruxelles, het KAK, Marianne De Boer, Chloë Demetriades, Ondine Cloez, Stéphanie Auberville