Dood Paard | HONGER | op locatie | Belgische première | Monty

Dood Paard

HONGER | UITGESTELD

woensdag 3 juni 2020, 20:30
donderdag 4 juni 2020, 20:30
vrijdag 5 juni 2020, 20:30
zaterdag 6 juni 2020, 20:30

03-06-2020 20:30: Afgelast
04-06-2020 20:30: Afgelast
05-06-2020 20:30: Afgelast
06-06-2020 20:30: Afgelast
VOORSTELLING UITGESTELD • Door de impact van het coronavirus op het repetitieschema van deze voorstelling, werd deze voorstelling uitgesteld. Tickethouders worden persoonlijk op de hoogte gebracht. In overleg met de artiesten bekijken we of er nieuwe data gevonden kunnen worden. 

De mens is een hongerig dier, een rupsje nooitgenoeg. Een gistcel in druivensap, die de suikers omzet in alcohol net zolang tot hij afsterft door de alcohol die hij zelf produceerde. Met als postuum resultaat: een verslavend lekkere wijn.

Philipp Blom

Een voorstelling over honger naar voedsel, naar macht, naar geld, naar spullen, naar verbeelding.

HONGER is een voorstelling over honger.
Over oorzaken en gevolgen.
Over de systematiek achter het bestaan van honger in een steenrijke wereld.
Over de mogelijke ontsnappingsroutes.
Over ellende en loyaliteit.
Over de wreedheid van de feiten en de poëzie van de hoop.
Over de kloof en de brug.

HONGER bijt zich vast in de honger. We gaan op zoek naar ontmoetingen met overlevers in een wereld van overvloed. Bij de voedselbank, de volkskeuken en de lokale chefkoks. We zoeken uitwisseling door middel van theater. We hebben het over gemis en verlangen.

HONGER onderzoekt hoe armoede honger veroorzaakt.
HONGER onderzoekt hoe honger armoede veroorzaakt.
Want de onverzadigbare honger naar meer bij de één, veroorzaakt een onstilbare honger bij een ander.

Over de makers

Dood Paard is: Kuno Bakker, Jara Enkelaar, Raymond Querido, en Manja Topper. In de 26 jaar dat het Amsterdamse toneelgezelschap Dood Paard bestaat heeft de groep een eigen stijl van theater maken ontwikkeld die in de eerste plaats uitdrukt hoe de leden van het collectief met elkaar samenwerken en in het leven staan. Hun voorstellingen staan midden in de rauwe werkelijkheid van nu en de spelers treden op als deelnemers aan hetzelfde dagelijkse leven als de toeschouwers. De kritische houding ten opzichte van de wereld waarin wij leven is in de ogen van de Dood Paard-leden de eerste voorwaarde om theater te maken.