Hit the stage - #32 | Monty

HIT THE STAGE #32<br> Koen De Preter + Cecilia Lisa Eliceche

dinsdag 16 oktober 2012, 20:30

Koen De Preter & Alphea Pouget

"In de zomer van 2010 ontmoette ik Alphea Pouget, toen 85 jaar en van huis uit danspedagoge, op een festival in het zuiden van Frankrijk. Daar raakte ik betoverd door haar solo, haar présence liet me niet meer los. Al langere tijd wilde ik iets doen met oudere performers. Met de steun van een ontwikkelingsgerichte beurs van de Vlaamse Gemeenschap kreeg ik hiertoe de kans. Ik nodigde haar in België uit voor een bewegingsonderzoek en we hadden enkele weken residentie bij CDC Les Hivernales in Avignon. Op deze HIT THE STAGE tonen we dan ook graag de eindetappe van dit onderzoek. In 2013 zal ik de nieuwe creatie 
‘J o u r n e y' met haar maken, over leeftijd en de relatie tussen generaties."

Choreografie & dans Koen De Preter & Alphea Pouget

Met de steun van TAKT Dommelhof, CDC Les Hivernales d'Avignon en de Vlaamse Gemeenschap.

 












 

Cecilia Lisa Eliceche | Dance Concert n° 2

De Argentijnse danseres en choreografe Cecilia Eliceche ging na haar studies aan PARTS naar New York en werkt sinds 2011 aan de voorbereiding van een eerste creatie. In Monty start ze een nieuw onderzoekstraject op. Na twee weken werken krijgt u een allereerste schets te zien. De titel luidt Dance Concert n°2. Er staan vier dansers op scène.

we will be touching. 

we will be dancing.

we might be singing.

precision, curiosity, creativity, trust, pleasure, taking risks and being generous.

Direction Cecilia Lisa Eliceche
Creation and Performance Pavle Heider, Steven Michel, Ilse Ghekiere, Cecilia Lisa Eliceche

This dance has been possible thanks to 
WorkSpace Brussels and Monty.



Met HIT THE STAGE kiest Monty resoluut voor kleine projecten van grote beeldenstormers, of ze nu aan de slag gaan met theater, dans, performance of welke disciplinemix dan ook. Elke avond is een ontdekkingstocht langs het werk van minstens twee kunstenaars of collectieven. U krijgt geen afgewerkte voorstellingen, maar fragmenten uit het creatieproces. Dat kan gaan om begin- of eindetappes van een onderzoek, bewerkingen van bestaand materiaal of eerste toonmomenten van producties in aanmaak. Eenmalig, exclusief en ongecensureerd.

Nieuw is de ‘one to one’ formule tussen makers en publiek. Na elke HIT THE STAGE kan het publiek in dialoog gaan met de maker(s). Niet in nagesprek vorm, maar eerder als een Goed Gesprek aan tafel.