Hit the Stage #33 | Monty

HIT THE STAGE#33<br>SIN + Fikry El Azzouzi + Philine Janssens + Ali Kadhum

dinsdag 11 december 2012, 20:30

SIN

'In een vertroebelde wereld van consumptie, individualiteit en lijden zijn wij allemaal op zoek naar troost. Troost om gehoord en erkend te worden. Troost om niet te vergaan van verlatenheid en isolement. Maar wat als troost je raison d’être wordt, als je er afhankelijk van wordt?'

SIN maakt hard, raak, eerlijk, fris en ontwapenend theater. Drijvende krachten achter Sin zijn Junior Mthombeni, Ikram Aoulad, Fikry El azzouzi, Cynthia Schenkels en Nadia Benabdessamad

Concept SINCOLLECTIEF
Spel Junior Mthombeni en Ikram Aoulad
Live muziek NoMoBS
Tekst Fikry El Azzouzi
Regie Michael De Cock
Vormgeving Stef Depover
Kostuum Lotte Stek




 

Fikry El Azzouzi

Fikry El Azzouzi is schrijver, bekend van zijn ironische tweewekelijkse columns in De Morgen en zijn debuutroman Het Schapenfeest. Hij schreef ook de tekst voor Troost. Momenteel werkt hij aan een magisch-realistische familiekroniek, Een Barbaarse Verstrooidheid. Tijdens HTS leest hij voor uit deze nieuwe roman in wording.


 

 

Philine Janssens

'Dans un instant, le monde aura changé, et moi aussi.'
-(Montaigne).

Wat je te zien krijgt, is het prille begin van Aria for a female body, een zoektocht gedreven door de eenvoudige, maar vitale vragen: wat is mijn taal en wie is mijn publiek. Philine brengt deze vragen in een jasje van vrouwelijkheid en muzikaliteit, vermengd met een toets van ‘condition humaine’. In London beschreven ze haar werk alvast als ‘poetry in motion’. 


 

 

Ali Kadhum

Ali Kadhum werd geboren in Bagdad in 1982. Hij startte zijn studie Beeldende Kunst eerst aan het Instituut voor Schone Kunsten en vervolgens aan de Universiteit van Bagdad. Op deze HTS toont hij drie videoprojecten waarin hij reflecteert over thema's als groei, frustratie, kwaadheid, eigenheid, identiteit, verlangen en hoop.

'Als mensen worden we ingesloten in een raster dat voor ons getekend wordt door politieke en maatschappelijke gebeurtenissen. We starten het leven met een eerder eenvoudig kader rondom ons. Naarmate we ouder worden, er beslissingen genomen worden door onszelf en door andere, worden er lijnen toegevoegd aan dat raster. Fragmenten hieruit zet ik om naar beelden. Thema’s als dromen, continuïteit, pijn, woede en frustratie werk ik uit op een abstracte manier.'



Met HIT THE STAGE kiest Monty resoluut voor kleine projecten van grote beeldenstormers, of ze nu aan de slag gaan met theater, dans, performance of welke disciplinemix dan ook. Elke avond is een ontdekkingstocht langs het werk van minstens twee kunstenaars of collectieven. U krijgt geen afgewerkte voorstellingen, maar fragmenten uit het creatieproces. Dat kan gaan om begin- of eindetappes van een onderzoek, bewerkingen van bestaand materiaal of eerste toonmomenten van producties in aanmaak. Eenmalig, exclusief en ongecensureerd.

Nieuw is de ‘one to one’ formule tussen makers en publiek. Na elke HIT THE STAGE kan het publiek in dialoog gaan met de maker(s). Niet in nagesprek vorm, maar eerder als een Goed Gesprek aan tafel.