HTS: POK | Monty

HIT THE STAGE #17 <br> POK

woensdag 10 december 2008, 20:30

Met het programma HIT THE STAGE toont Monty kleine projecten van grote beeldenstormers. Of ze nu werken met theater, dans, performance, multimedia, of welke disciplinemix dan ook: artiesten vinden in ons huis een plek om onbegrensd te experimenteren, te onderzoeken en te schaven. Voor een select publiek onthullen zij een momentopname van hun creatieve proces. Exclusief en ongecensureerd. Slechts één keer. Dus niet te missen.

 

POK

IPEX (multimedia-performance)

IPEX | immuundysregulatie, polyendocrinopathie, enteropathie en X-gelinkte overerving

Het IPEX-syndroom is een zeldzame, dodelijke ziekte waarbij het immuunsysteem zich tegen het eigen lichaam keert. Kinderen bij wie deze ziekte wordt vastgesteld, worden in volledige quarantaine geplaatst.

De totale isolatie is het uitgangspunt voor het multimediacollectief POK. Twee mensen in hun eigen grot van Plato. Ontsnappen kan enkel in hun hoofd. Met een zorgvuldig samenspel tussen theater, dans, geluid en beeldprojectie, stelt POK de toeschouwer op de proef. De grens tussen realiteit en virtualiteit vervaagt. Valt wat je ziet nog zomaar te geloven?

een performance van Lenneke Bisschop, Wannes Deneer, Koen De Saeger, Laure Dever, Iris Oosters en Kristof Timmerman

 

LOUISE BADUEL

L. BRUISSE (performance)

De Franse danseres en choreografe Louise Baduel studeerde twee jaar geleden af aan PARTS. Dit jaar rondde ze een master in de podiumkunsten af aan de ULB in Brussel. Samen met dansers Leslie Mannès en Vincenzo Carta werkt ze aan twee nieuwe projecten.

Tijdens HIT THE STAGE brengt zij een duet met Thomas Giry. Handeling en geluid worden meestal beschouwd als een ondeelbare eenheid. Niet zo in L. Bruisse. Deze performance toont op scène de twiststrijd tussen handeling en geluid, en de verwoede pogingen van de twee om zich van elkaar los te rukken. Wat komt er terecht van L. Bruisse?

 

HIT THE STAGE offers 'one time only' performances, sneak previews and work in progress by innovative artists. Multimedia ensemble POK departs from the idea of complete isolation as it is experienced by IPEX-patients, and explores the blurry line between reality and virtuality. Louise Baduel (ex-PARTS) presents a duet with Thomas Giry, staging the emancipatory struggle between sound and action. What becomes of 'L. Bruisse' in all of this?